.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیشگیری از سرطان روده با چای سبز

آزمايشات اخيري که بر روي حيوانات آزمايشگاهي انجام شده نشان مي دهد که استفاده از عصاره ي چاي سبز مي تواند از ابتلا به سرطان روده‌اي - مقعدي جلوگيري کند.

به گزارش ایسنا، واحد علوم پزشکي ايران، براساس تحقيقي ارايه شده در ششمين کنگره بين‌المللي راهکارهاي جلوگيري از سرطان که در آمريکا برگزار شد، استفاده از چاي سبز مي تواند از رشد تومورهاي روده اي مقعدي در موش " رت " جلوگيري کند.

دکتر « هانگ » از دانشگاه ارنست ماريو از نيوجرسي ، گفت: تحقيقات ما نشان مي‌دهد که موش‌هايي که با ميزان خاصي از چاي سبز در غذاي خود تغذيه مي شوند کمتر از 50 درصد، دچار سرطان روده مي شوند.

اين تحقيق در تاييد تحقيقات قبلي که در خصوص چاي سبز و اثرات آن و جلوگيري از سرطان روده بود انجام گرفته ولي در اين تحقيق به موش‌ها آزوکسي متان تزريق شد که آن ماده شيميايي است که باعث ايجاد تومورهاي روده اي - مقعدي است.

سپس به موش غذاهاي پرچربي که همراه يا بدون چاي سبز بود تا 34 هفته داده شد مقدار چاي سبز مصرفي بين 4 تا 6 فنجان در روز بود.

نتايج نشان مي دهد تعداد و اندازه تومورهاي ايجاد شده در موش هايي که درون رژيم غذاييشان چاي سبز وجود داشت کمتر و کوچکتر شده است.

همچنين 67 درصد موش هايي که در رژيم غذايي خود چاي سبز نداشتند ، علائم تومور بدخيم را نشان دادند در حاليکه در گروه دوم تنها 27 درصد اين علامت را نشان شد.
اين تحقيق به استفاده ويژه از چاي سبز براي انسان تاکيد دارد و تحقيقات در خصوص فوايد چاي سبز را نيز عنوان مي کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 27 دي 1387
خوشبختانه چاي سبز ازقرار اطلاع درلاهيجان توليد ميشود ولي اطلاع رساني درستي دراينمورد نشده است ومردم از فوايد چاي سبز اطلاع لازم وكافي ندارند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.